De voortgang: twee superbedrijven

Twee superklanten in één groep.
Wie kent Brabantia niet? Sommige kennen deze organisatie van de vaak oranje gekleurde  keukenspullen. Dat is een sterk verouderd beeld want nu zijn de spullen supermooi en met een fraai design. De andere organisatie waar we trots op zijn om deze als klant te mogen hebben is Schneider-electric, met name de bedrijven in Venray en Helmond. Als je praat over mooie bedrijven,dan zijn dat pas echt mooie bedrijven. Zowel intern (brede gangen, frisse kleuren, moderne lay-out, veel licht, enz.) als op tal van andere gebieden. Schneider is een heel groot bedrijf, maar niet zo bekend in Nederland. Het is te vergelijken met Philips of Siemens.

De training
Wij hebben het voorrecht een groep middenkader leden van Schneider en Brabantia te mogen trainen in een gemeenschappelijk cursusgroep. En dat is leuk. Men leert van elkaar, men heeft elkaar bezocht en men kan vergelijken.

 

Nog meer verbeteren.
We zijn nu bijna klaar met onze middenkader training. De laatste moduul gaan we binnenkort mee beginnen. Dan de eindpresentatie en dan studeert iedereen, hopelijk, af met een geweldige verbetering. Men is daar al mee begonnen. Op de foto’s vind je voorbeelden van oefeningen met verbeteren. Ons beruchte luciferexperiment, bouwen van een bolderkar en bouwen van een toren. Belangrijkste les: eerst nadenken en dan doen. Of in termen van Covey: de eerste en de tweede schepping.

 

2019-06-17T11:43:16+00:00June 17th, 2019|