Het klinkt zo mooi. Je valt je bed uit. Klikt je laptop aan. Nul reistijd en je bent aan het werk of studie. In deze tijd van Corona proberen docenten, scholen en universiteiten met man en macht het onderwijs door te laten gaan en zoveel mogelijk online vorm te geven. Natuurlijk is dat voor deze periode van cruciaal belang om de lessen door te laten gaan.

De laatste tijd is er veel in het nieuws dat studenten terugkomen op het verlangen om meer online les te krijgen. Het gevoel van samenkomen, overleg en sparren wordt groter. Het vele thuiszitten zorgt voor depressieve gedachten of eenzaamheid. Je zou kunnen stellen dat de coronaperiode een enorme boost heeft gegeven aan het online onderwijs, maar dat de behoefte naar fysiek onderwijs enorm groot is. Het fysieke onderwijs kent vele vormen en voordelen. Zo zijn interactie, werkvormen, persoonlijke contact makkelijk inzetbaar. Maar misschien is het nog wel belangrijker om je studenten fysiek bij elkaar te krijgen zodat ze een groep kunnen vormen. Online kan dit ook, maar dat is strakker en kouder. Er is minder social talk. Het online bakje koffie is anders dan bij de koffie automaat. Laat staan het dag in dag uit naar het scherm staren. Sommige mensen kunnen het, sommige niet.

Dus dan alleen fysiek onderwijs? Zeker niet!
Online is perfect voor opdrachten, naslagwerk, nakijken en het volgen van je voortgang.

Turma

Onze voorkeur is fysiek onderwijs. We zijn immers onderwijzers. Deze klassieke manier wordt aangevuld met een sterke online omgeving.
We gebruiken hiervoor het systeem Moodle. Dit wordt technisch onderhouden door Lesterhuis Training & Consultancy. Dit systeem biedt Turma vele voordelen. De opleidingen kunnen we snel klantgericht en zelfs cursistgericht klaarzetten. De opdrachten met bijbehorende presentatie/film/documentatie staan klaar, incl. deadline, beoordelingen en evt. toetsing.